تحولات لبنان و فلسطین

بر اساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام ISC ، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، در میان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی کشور، رتبه چهارم را از آن خود کرد.

دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، در فهرست برترین دانشگاه‌های غیردولتی ایران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، در نشستی با اعضای هیئت علمی این دانشگاه، که در سالن همایش‌های شهید فخری‌زاده واحد برادران برگزار شد، به رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران در isc اشاره کرد.

دکتر قاسم صادقی بجستانی، گفت: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران در سال گذشته 115 دانشگاه دولتی و 17 دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه‌بندی ISC و بر اساس 6 معیار اصلی، آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین‌المللی‌سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات، ارزیابی شدند.

وی افزود: در بین دانشگاه‌ها و مؤسسه های آموزش عالی غیردولتی کشور، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با کسب رتبه چهارم، در زمره برترین دانشگاه‌های غیردولتی قرار گرفت.

صادقی بجستانی خاطرنشان کرد: به صورت کلی اطلاعات هر دانشگاه و مؤسسه در بازه زمانی سه ساله و به سه روش، اطلاعات پژوهشی که استخراج آن بر عهده موسسهISC و براساس داده های زیر پایگاه های ISc و Scopus است،خوداظهاری دانشگاه ها از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی و برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده می شود، گردآوری می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مورد شاخص و زیرشاخص‌های معیار پژوهش این گونه توضیح داد: حجم تولیدات علمی در یک دوره سه ساله در دو پایگاه Scopus و نمایه استنادی علوم ایران ISC، درگروه علوم انسانی و هنر و سایر علوم در این حوزه شمارش می شود.

 وی ادامه داد: برای شاخص همکاری علمی میان دانشگاه و صنعت، انتشارات مشترک میان پژوهشگران دانشگاه و صنعت در پایگاه اسکوپوس شمارش می‌شود و بررسی بهره‌وری کیفی اعضاء هیئت علمی بر اساس شاخص نوع نشریه( nature index, NaTure)، چارک نشریه و استنادهای دریافتی، محاسبه می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، سرانه کیفیت و کمیت انتشارات پژوهشی محققان یک مؤسسه، در یک بازه معین زمانی براساس نسبت مقالات Scopus و ISC به میانگین تعداد هیئت علمی محاسبه می‌شود.

وی بهره‌وری کمی و کیفی اعضای هیئت علمی، شاگردپروری، هدایت شغلی و مهارت‌افزایی، اثربخشی براوندهای پژوهشی در جامعه و ارتباط با صنعت فناورمحور و جامعه، انتشارات، کرسی های نظریه‌پردازی، نقد و ترویجی، همایش‌های علمی و خدمات تخصصی را از جمله شاخص و زیرشاخص‌های معیار پژوهش در رتبه‌بندیisc معرفی کرد.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.